introduktion til facilitering af dialoger, der gør det muligt for børn og unge, at finde deres filosofisk stemme omkring de STORE spørgsmål.
Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlighedens byggeklodser.
Nye chatbots byder sig til som indholdsskabere, tutorer og venner i vores liv. Men hvilke skal vi lukke ind og hvilke skal vi holde ude af vores liv?
Mennesker holder helt spontant det som ligner os mest kært. Men hvad betyder det, når fremtidens robotter slægter mennesket på.
Handout om generativ AI rettet mod praksis i grundskolen (version 1.0)
Nikolaj har været fan af den samme fodboldklub i mange år. I dag er en helt særlig dag, for han er blevet inviteret med i fanklubben Ultras.
En bunke slik, fire slikposer og en hemmelig lodtrækning. Hvordan vil eleverne mon fordele slikket?
Det er svært at dele en diamanthård diamant mellem 9 pirater, så hvem skal have den ene diamant?
Du har opmålt en trappe på skolen. Spørgsmålet er nu om og hvordan eleverne kan komme frem til et kvalificeret gæt på hvilken trappe det er.
Tiden er kommet eller er den? Det meste af klassen er kommet på Snapchat og Sille vil selvfølgelig også gerne være med.
Bring de abstrakte begreb i tale på en måde, hvor alle kan lege, tænke og tale med.
I familien Klastrup bliver svære følelser og tilstande mødt med gamingterapi. Men er gaming en god løsning, når livet er svært?
Du har medbragt en liste over alle alskens ting. Spørgsmålet er om eleverne kan hjælpe dig med at få tjekket dem af.
Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Giv eleverne en solid faglig fundering og filosofisk forståelse for billedgenerative kunstige intelligenser.
Genskab fiktive eller historiske karakterer med ChatGPT og undersøg hvad det vil sige at indtage en rolle.
24 timer med de nyeste AI-teknologier. Og en bog der dækker filosofien i kristendomskundskab. Skabt på 1 dag.
Tag livtag med de spilmekanikker, som former elevernes erfaringer med gaming i et spil, hvor alle kan være med. Rundbold.
Har vi ret til at blande os, hvis andre frivilligt udsætter sig selv for en fare eller skal man selv have lov at bestemme?
Værktøjerne og strategiposen til at facilitere en filosofisk dialog, som kan understøtte børn og unges tænkning og dialog.
Omdan klassen til et almægtigt tribunal og undersøg, om vi skal beholde eller forkaste ordet.
Lad os trække himlen ned på jorden og behandle den som en anskuelig simulering, så vi frit kan undersøge, hvordan livet i ’himlen’ skal tage sig ud.
Hvordan afgør vi, hvem der har retten til legeredskaber?
Smerte er formentlig det fænomen i indskolingen, som påkalder sig flest spørgsmål og tvivl om, hvad det rette er at gøre.
I de fleste sammenhænge har kompetente voksne afgjort, hvad der er relevant børnelitteratur, men hvad tænker børnene selv?
Alle forældre overvåger deres børn, men hvor går grænsen mellem det beskyttende og opbyggelige versus det invaderende og nedbrydende?
Hvilken version af legen er den bedste og hvordan afgør vi, hvordan vi skal lege, når vi vil lege forskellige versioner?
Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofisk fællesskab.
Til enhver stor opfindelse, såsom bamsebjørnen, knytter spørgsmålet sig: Hvad er den bedste version af denne opfindelse?