Du har medbragt en liste over alle alskens ting. Spørgsmålet er om eleverne kan hjælpe dig med at få tjekket dem af.
Når der er helt ro i klassen, så kan man høre en nål falde til gulvet? Eller... hvad var det egentlig som læreren tabte?
På Monsterskolen sker der mange uforklarlige ting i monsterfrikvartererne. Måske menneskebørn kan hjælp med at opklare mysterierne?
Det er en grundvilkår for børn at nogle er først, nogle skal være et sted i midten og nogle skal være sidst, men hvem og hvorfor?
Tag livtag med de spilmekanikker, som former elevernes erfaringer med gaming i et spil, hvor alle kan være med. Rundbold.
Hjælp lærerne på Monsterskolen med at løse vilde mysterier fra monsterbørnenes frikvarter.
Et kendt diktum lyder: Kend dig selv! Og hvor lærer du dig selv bedst at kende, hvis ikke ved rutsjebanen
- for ligesom med livet, er der et ...
I dag gamer de fleste og spilmekanikker er indlejret i mange aktiviteter, men hvad er et spil og hvilken værdi har spil egentlig?
Hvilken version af legen er den bedste og hvordan afgør vi, hvordan vi skal lege, når vi vil lege forskellige versioner?
Lad børnene lære dig om deres egne lege og undersøg sammen, hvordan man leger, skaber lege og finder sin legeidentitet.
Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofisk fællesskab.