Booklet, der indfører dig i de gamle og nye søgedyder, så du kan uddanne dine elever i kompetent websøgning.
Skabt til at indgå i danskundervisningen og gøre dialogen med og om store sprogmodeller, meningsfuld, legende og forståelig.
Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlighedens byggeklodser.
Handout om generativ AI rettet mod praksis i grundskolen (version 1.0)
Nikolaj har været fan af den samme fodboldklub i mange år. I dag er en helt særlig dag, for han er blevet inviteret med i fanklubben Ultras.
Tiden er kommet eller er den? Det meste af klassen er kommet på Snapchat og Sille vil selvfølgelig også gerne være med.
Der er tikket en nyhed ind fra fremtiden. Eleverne står nu med en særlig viden om en fremtidig hændelse. Men hvad burde de gøre og kan de gøre noget?
I familien Klastrup bliver svære følelser og tilstande mødt med gamingterapi. Men er gaming en god løsning, når livet er svært?
Tag ejerskab over rammesætningen og dialogen omkring elevernes brug af generativ AI.
ChatGPT har sendt jeres elever en ansøgning, som deres fremtidige skolemakker. Hvordan forholder vi os til det nye tilbud?
15 finurlige prompts, som vækker det bedste i maskinen. Leg med crossovers, litterær aktivisme eller hver sidekick for Hermione, Jokeren og Barbie.
En didaktisk model som du kan hænge op. En udførlig guide til promptingens kunst.
Lader dyret sig tæmme? Et spørgsmål som ethvert ungt menneske stiller i handling og ord, når de prøver at komme alverdens dyr nært og skabe kontakt.
Hvordan finder algoritmen ud af, hvilket indhold, hvilke produkter og tjenester, den skal vise os på nettet? Måske kan vi bedre sætte os ind i ...
Kan vi altid stole på vores hukommelse? Og hvis vi vælger at tro på, at vi husker noget korrekt, hvad gør vi så, hvis ingen andre tror på os?
Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Giv eleverne en solid faglig fundering og filosofisk forståelse for billedgenerative kunstige intelligenser.
I 2025 har Danmark udviklet en national billedskabende Ki. Spørgsmålet er om ungdommen vil bidrage med et sandt portræt af deres generation?
Genskab fiktive eller historiske karakterer med ChatGPT og undersøg hvad det vil sige at indtage en rolle.
Julius far læser godnathistorier for Julius, som han har skabt med kunstig intelligens.
Atle, Brus og Cik udgør en filosofisk treenighed. Atle er en tanke-starter. Brus er en uenigheds-maskine og Cik tilbyder en alternativ vej.
Hjælp lærerne på Monsterskolen med at løse vilde mysterier fra monsterbørnenes frikvarter.
Et scenariedidaktisk rollespil, hvor eleverne står i samme situation, som karaktererne fra Janne Tellers bog Intet.
Spillet er lige så morsomt og hjertebankene, som det er frustrerende, når man ikke kan komme op med et eksempel på et af fagenes fagord.
10 læsekort, der sætter fokus på læseopmærksomhed, fordybelse, læsemiljø, læsesamvær og det at finde og prøve forskellig litteratur.
Undersøg filosofiske tematikker som artighed, uartighed, løgn, sandhed, hukommelse, viden og magt.
Undersøg filosofiske tematikker såsom virkelighed, fantasi, perception, fravær, død og det lykkelige liv.
Undersøg filosofiske tematikker såsom hvad et monster er, hvad der gør noget farligt samt forholdet mellem de indre og ydre.
Tag med And ud i rummet og undersøg filosofiske tematikker som fare, sikkerhed, ingenting, ensomhed og fællesskab.
Omdan klassen til et almægtigt tribunal og undersøg, om vi skal beholde eller forkaste ordet.
Bøgerne har deres karakterer og ejer dem på sin vis, men hvad sker der egentlig, hvis en bog helt mister en karakter?
Børn kan ofte formulere sig mere klart ved at se verden, handlinger og relationer gennem dyr. Hvilke muligheder vil opstå, hvis vi kunne være et ...
I de fleste sammenhænge har kompetente voksne afgjort, hvad der er relevant børnelitteratur, men hvad tænker børnene selv?
Lad eleverne afsøge og eksperimentere med deres mest mystiske stemmer og derigennem afsøge spørgsmål om identitet.
Alle forældre overvåger deres børn, men hvor går grænsen mellem det beskyttende og opbyggelige versus det invaderende og nedbrydende?