Booklet om hvordan du gør tænkningen synlig gennem brug af genstande og fysiske strukturer.
introduktion til facilitering af dialoger, der gør det muligt for børn og unge, at finde deres filosofisk stemme omkring de STORE spørgsmål.
Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlighedens byggeklodser.
Mennesker holder helt spontant det som ligner os mest kært. Men hvad betyder det, når fremtidens robotter slægter mennesket på.
Handout om generativ AI rettet mod praksis i grundskolen (version 1.0)
Nikolaj har været fan af den samme fodboldklub i mange år. I dag er en helt særlig dag, for han er blevet inviteret med i fanklubben Ultras.
Kasper, Sofie og Jeppe har købt chokoladekager hos den matematiske bager. Men hvordan fordele kagerne med de sirlige udskæringer?
En bunke slik, fire slikposer og en hemmelig lodtrækning. Hvordan vil eleverne mon fordele slikket?
Det er svært at dele en diamanthård diamant mellem 9 pirater, så hvem skal have den ene diamant?
Du har opmålt en trappe på skolen. Spørgsmålet er nu om og hvordan eleverne kan komme frem til et kvalificeret gæt på hvilken trappe det er.
Tiden er kommet eller er den? Det meste af klassen er kommet på Snapchat og Sille vil selvfølgelig også gerne være med.
Bring de abstrakte begreb i tale på en måde, hvor alle kan lege, tænke og tale med.
Du har medbragt en liste over alle alskens ting. Spørgsmålet er om eleverne kan hjælpe dig med at få tjekket dem af.
På Monsterskolen sker der mange uforklarlige ting i monsterfrikvartererne. Måske menneskebørn kan hjælp med at opklare mysterierne?
Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Genskab fiktive eller historiske karakterer med ChatGPT og undersøg hvad det vil sige at indtage en rolle.
24 timer med de nyeste AI-teknologier. Og en bog der dækker filosofien i kristendomskundskab. Skabt på 1 dag.
Atle, Brus og Cik udgør en filosofisk treenighed. Atle er en tanke-starter. Brus er en uenigheds-maskine og Cik tilbyder en alternativ vej.
Tag livtag med de spilmekanikker, som former elevernes erfaringer med gaming i et spil, hvor alle kan være med. Rundbold.
Hjælp lærerne på Monsterskolen med at løse vilde mysterier fra monsterbørnenes frikvarter.
10 læsekort, der sætter fokus på læseopmærksomhed, fordybelse, læsemiljø, læsesamvær og det at finde og prøve forskellig litteratur.
Vi lærer børn at bruge en sut, og vi lærer dem at stoppe med at bruge sut. Rejs sammen til landet, hvor sutten bliver brugt af voksne.
Værktøjerne og strategiposen til at facilitere en filosofisk dialog, som kan understøtte børn og unges tænkning og dialog.
Undersøg filosofiske tematikker såsom virkelighed, fantasi, perception, fravær, død og det lykkelige liv.
Samtalekortene består af temaer og spørgsmål, som reelt er åbne for dialog og drøftelse.
Omdan klassen til et almægtigt tribunal og undersøg, om vi skal beholde eller forkaste ordet.
Bøgerne har deres karakterer og ejer dem på sin vis, men hvad sker der egentlig, hvis en bog helt mister en karakter?
Lad os trække himlen ned på jorden og behandle den som en anskuelig simulering, så vi frit kan undersøge, hvordan livet i ’himlen’ skal tage sig ud.
Børn kan ofte formulere sig mere klart ved at se verden, handlinger og relationer gennem dyr. Hvilke muligheder vil opstå, hvis vi kunne være et ...
Hvordan afgør vi, hvem der har retten til legeredskaber?
Test elevernes hørelse og find ud af, hvad den egentlig betyder for vores liv.
Smerte er formentlig det fænomen i indskolingen, som påkalder sig flest spørgsmål og tvivl om, hvad det rette er at gøre.
I de fleste sammenhænge har kompetente voksne afgjort, hvad der er relevant børnelitteratur, men hvad tænker børnene selv?
Hvilken version af legen er den bedste og hvordan afgør vi, hvordan vi skal lege, når vi vil lege forskellige versioner?
Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofisk fællesskab.
Til enhver stor opfindelse, såsom bamsebjørnen, knytter spørgsmålet sig: Hvad er den bedste version af denne opfindelse?