Undervisningsmaterialer

8

Tankespirernes læremidler er baseret på de erfaringer og spørgsmål som faktisk vedkommer børn og unge i traditionen for Filosofi med børn. Kast dig ud i den filosofiske og dialogiske undervisning og mærk elevernes engagement, når de får serveret de store filosofiske spørgsmål i øjenhøjde.

Drøm op sprog med en chatbot (udkommer inden skolestart)

Drøm op sprog med en chatbot (udkommer inden skolestart)

Skabt til at indgå i danskundervisningen og gøre dialogen med og om store sprogmodeller, meningsfuld, legende og forståelig.
Prompting i skriftlig dansk – skab nye tekster

Prompting i skriftlig dansk – skab nye tekster

Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlighedens byggeklodser.
Fanklubben Ultras

Fanklubben Ultras

Nikolaj har været fan af den samme fodboldklub i mange år. I dag er en helt særlig dag, for han er blevet inviteret med i fanklubben Ultras.
Nyheden fra fremtiden

Nyheden fra fremtiden

Der er tikket en nyhed ind fra fremtiden. Eleverne står nu med en særlig viden om en fremtidig hændelse. Men hvad burde de gøre og kan de gøre noget?
51 byggeklodser til at skabe filosofiske fortællinger

51 byggeklodser til at skabe filosofiske fortællinger

Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Bunken af betydning

Bunken af betydning

Et scenariedidaktisk rollespil, hvor eleverne står i samme situation, som karaktererne fra Janne Tellers bog Intet.
Faget fanger (dansk)

Faget fanger (dansk)

Spillet er lige så morsomt og hjertebankene, som det er frustrerende, når man ikke kan komme op med et eksempel på et af fagenes fagord.
Testpersoner søges

Testpersoner søges

Har vi ret til at blande os, hvis andre frivilligt udsætter sig selv for en fare eller skal man selv have lov at bestemme?
25 Start- og slutlege til det filosofiske læringsrum

25 Start- og slutlege til det filosofiske læringsrum

Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofisk fællesskab.