introduktion til facilitering af dialoger, der gør det muligt for børn og unge, at finde deres filosofisk stemme omkring de STORE spørgsmål.
Booklet, der indfører dig i de gamle og nye søgedyder, så du kan uddanne dine elever i kompetent websøgning.
Skabt til at indgå i danskundervisningen og gøre dialogen med og om store sprogmodeller, meningsfuld, legende og forståelig.
Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlighedens byggeklodser.
Plakaten kan bruges til idegenerering, inspiration og modellering af prompts, som åbner for skriftlige genrer inden for innovation og entreprenørskab.
Nye chatbots byder sig til som indholdsskabere, tutorer og venner i vores liv. Men hvilke skal vi lukke ind og hvilke skal vi holde ude af vores liv?
Mennesker holder helt spontant det som ligner os mest kært. Men hvad betyder det, når fremtidens robotter slægter mennesket på.
Handout om generativ AI rettet mod praksis i grundskolen (version 1.0)
Nikolaj har været fan af den samme fodboldklub i mange år. I dag er en helt særlig dag, for han er blevet inviteret med i fanklubben Ultras.
Du har opmålt en trappe på skolen. Spørgsmålet er nu om og hvordan eleverne kan komme frem til et kvalificeret gæt på hvilken trappe det er.
Tiden er kommet eller er den? Det meste af klassen er kommet på Snapchat og Sille vil selvfølgelig også gerne være med.
Bring de abstrakte begreb i tale på en måde, hvor alle kan lege, tænke og tale med.
Der er tikket en nyhed ind fra fremtiden. Eleverne står nu med en særlig viden om en fremtidig hændelse. Men hvad burde de gøre og kan de gøre noget?
I familien Klastrup bliver svære følelser og tilstande mødt med gamingterapi. Men er gaming en god løsning, når livet er svært?
Tag ejerskab over rammesætningen og dialogen omkring elevernes brug af generativ AI.
ChatGPT har sendt jeres elever en ansøgning, som deres fremtidige skolemakker. Hvordan forholder vi os til det nye tilbud?
En didaktisk model som du kan hænge op. En udførlig guide til promptingens kunst.
Du har medbragt en liste over alle alskens ting. Spørgsmålet er om eleverne kan hjælpe dig med at få tjekket dem af.
Hvordan finder algoritmen ud af, hvilket indhold, hvilke produkter og tjenester, den skal vise os på nettet? Måske kan vi bedre sætte os ind i ...
Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Giv eleverne en solid faglig fundering og filosofisk forståelse for billedgenerative kunstige intelligenser.
I 2025 har Danmark udviklet en national billedskabende Ki. Spørgsmålet er om ungdommen vil bidrage med et sandt portræt af deres generation?
Det nye væsen er et kompromisløst bæredygtighedsperspektiv. Spørgsmålet bliver om det eller mennesket burde herske.
Genskab fiktive eller historiske karakterer med ChatGPT og undersøg hvad det vil sige at indtage en rolle.
24 timer med de nyeste AI-teknologier. Og en bog der dækker filosofien i kristendomskundskab. Skabt på 1 dag.
Tag livtag med de spilmekanikker, som former elevernes erfaringer med gaming i et spil, hvor alle kan være med. Rundbold.
Er vores egen verden egentlig mest som Påbuds– eller Forbudsverden? Og hvilken verden skal vi modellere vores egen efter?
Et scenariedidaktisk rollespil, hvor eleverne står i samme situation, som karaktererne fra Janne Tellers bog Intet.
Spillet er lige så morsomt og hjertebankene, som det er frustrerende, når man ikke kan komme op med et eksempel på et af fagenes fagord.
Vi står med en opfindelse, som kan ændre vores liv fundamentalt. Skal vi eller skal vi ikke frigive den?
Har vi ret til at blande os, hvis andre frivilligt udsætter sig selv for en fare eller skal man selv have lov at bestemme?
Værktøjerne og strategiposen til at facilitere en filosofisk dialog, som kan understøtte børn og unges tænkning og dialog.
I dag gamer de fleste og spilmekanikker er indlejret i mange aktiviteter, men hvad er et spil og hvilken værdi har spil egentlig?
Lad os trække himlen ned på jorden og behandle den som en anskuelig simulering, så vi frit kan undersøge, hvordan livet i ’himlen’ skal tage sig ud.
Hvor langt skal vi gå for at stoppe mennesker, som har intentioner om at dræbe andre?
Alle forældre overvåger deres børn, men hvor går grænsen mellem det beskyttende og opbyggelige versus det invaderende og nedbrydende?
Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofisk fællesskab.