Introduktion og inspiration til tekst-til-billede-prompting med Midjourney og Padlet.
Hvordan kan du bruge prompting effektivt og til noget meningsfuldt i lærerforberedelsen?
Booklet om hvordan du gør tænkningen synlig gennem brug af genstande og fysiske strukturer.
introduktion til facilitering af dialoger, der gør det muligt for børn og unge, at finde deres filosofisk stemme omkring de STORE spørgsmål.
Mennesker holder helt spontant det som ligner os mest kært. Men hvad betyder det, når fremtidens robotter slægter mennesket på.
Handout om generativ AI rettet mod praksis i grundskolen (version 1.0)
Du har medbragt en liste over alle alskens ting. Spørgsmålet er om eleverne kan hjælpe dig med at få tjekket dem af.
Lader dyret sig tæmme? Et spørgsmål som ethvert ungt menneske stiller i handling og ord, når de prøver at komme alverdens dyr nært og skabe kontakt.
Når der er helt ro i klassen, så kan man høre en nål falde til gulvet? Eller... hvad var det egentlig som læreren tabte?
Lær at skrive, fortælle og spotte filosofien og skab din første filosofiske fortælling. De 51 byggeklodser er din nye sparringspartner.
Det er en grundvilkår for børn at nogle er først, nogle skal være et sted i midten og nogle skal være sidst, men hvem og hvorfor?
Skal dyret under foden leve eller dø? Et børneliv er fyldt med store beslutninger.
Åben op for finurlige samtaler under spisningen eller en anden oasestund med 45 spørgsmål til klassens filosofitavle.
Vi lærer børn at bruge en sut, og vi lærer dem at stoppe med at bruge sut. Rejs sammen til landet, hvor sutten bliver brugt af voksne.
Værktøjerne og strategiposen til at facilitere en filosofisk dialog, som kan understøtte børn og unges tænkning og dialog.
Undersøg filosofiske tematikker såsom hvad et monster er, hvad der gør noget farligt samt forholdet mellem de indre og ydre.
Et kendt diktum lyder: Kend dig selv! Og hvor lærer du dig selv bedst at kende, hvis ikke ved rutsjebanen
- for ligesom med livet, er der et ...
Det kribler og krabler omkring eleverne i en kamp på liv og død.
Børn kan ofte formulere sig mere klart ved at se verden, handlinger og relationer gennem dyr. Hvilke muligheder vil opstå, hvis vi kunne være et ...
Lad eleverne afsøge og eksperimentere med deres mest mystiske stemmer og derigennem afsøge spørgsmål om identitet.
Op på gårække, makkerrække, bamserække.
Hvilken version af legen er den bedste og hvordan afgør vi, hvordan vi skal lege, når vi vil lege forskellige versioner?
Lad børnene lære dig om deres egne lege og undersøg sammen, hvordan man leger, skaber lege og finder sin legeidentitet.
Et slaraffenland af Start- og slutlege som understøtter opbygningen af det filosofiske fællesskab.
Til enhver stor opfindelse, såsom bamsebjørnen, knytter spørgsmålet sig: Hvad er den bedste version af denne opfindelse?