af Martin Kongshave | 31. okt 2023
Hvad er der sket? Og hvorfor er det sket? Ud fra få og mærkværdige begivenheder, skal klassen prøve at rekonstruere, hvad der dog kan være sket i frikvarteret på Monsterskolen? En Monsterskole, hvor det lige er lidt vildere, lidt mere mærkeligt og magisk end på...
af Helene Snede | 27. okt 2023
Tror I ikke på mig? Men jeg er eller helt sikker. Det var altså en nisse? Emma er overbevist om at hun har set en nisse, men klassekammeraterne tror ikke på hende og nisseløjer er vist noget forældre laver. Så hvad skal Emma gøre? Skal hun tale eller tie? Og kan hun...
af Martin Kongshave | 20. okt 2023
Gå fra Læremiddelbruger til læremiddelskaber og skab de fortællinger, som netop din klase har allermest interesse i at filosofere over. De 51 kort består af 4 kategorier: 1) Filosofisk stimulus: hvordan kan du mediere det filosofiske stof? De filosofiske stimulus-kort...
af Martin Kongshave | 31. aug 2023
Opbyg en solid basisforståelse for billedgenerative kunstige intelligenser. Eksperimenter med forespørgsler (prompting), foto- og billedsproget samt bias/forudindtagethed igennem 5 forskellige aktiviteter. Filosofer over vores digitale valg, digitale dannelse, etiske...
af Martin Kongshave | 31. aug 2023
Håbet er at den unge generation vil støtte med billeder, som afspejler dansk ungdomsliv og ungdomskultur. Under overskriften “vis os sandheden om jeres liv”. Undersøg hvad eleverne forstår ved dansk ungdomsliv og hvordan den kan repræsenteres gennem...