af Martin Kongshave | 16. jul 2024
Plakaten er designet som et prompting framework til tekstbaseret prompting. Eleverne får et rolle+mission+format-framework samt vejledning i at bygge scenarier og ramme den helt rette tone. Plakaten kan fungere som en ressource i Fondens for entreprenørskabs Projekt...
af Martin Kongshave | 1. jul 2024
Moderne generativ AI forrykker de velkendte balancer mellem hvad der er distinkt for mennesker og teknologier. Chatbots af i dag og endnu mere i morgen, kan både fungere som planlæggere, multimodale indholdsskabere, tvivlsomme rådgivere og personaliserede tutorer. Med...
af Martin Kongshave | 25. jun 2024
Hvis vi ser et menneske, der har brug for hjælp, så vil vores umiddelbare reaktion sandsynligvis være at give en håndsrækning, hvis vi ellers er opmærksomme. Vi er empatiske væsener, og empatien viser sig i vores valg og handlinger. Nogle arter ligner os, andre...
af Martin Kongshave | 11. apr 2024
For mange, særligt drenge, gemmer der sig ikke blot en drøm om at blive fodboldspiller, men også om at være en del af en ægte fankultur. Det kan vække stærke følelser og tilhørsforhold at være medskaber af stemningen på et fodboldstadion. Der kan dog også være en...
af Martin Kongshave | 7. apr 2024
I den filosofiske dialog stilles der skarpt på venskab, retfærdighed og fordeling, når eleverne skal hjælpe Kasper, Sofie og Jeppe med at dele chokoladekagen. I den matematiske aktivitet stifter eleverne bekendtskab med den matematiske bager, som har skåret...