af Martin Kongshave | 6. okt 2024
I projektet deltager 15 Efterskoler over 2 år. De 15 Efterskoler undersøger muligheden for at udvikle en ny 10. klasse gennem en samtænkning af undervisningen i et bogligt-, praksisfagligt- og medborgerskabsmodul. Tankespirene bidrager med to workshops. Formålet er at...
af Martin Kongshave | 29. sep 2024
Fysiske genstande hjælper både til at forankre tænkningen, skabe forbindelser mellem deltagerne og motivere til at gøre en forskel gennem tænkningen. Gør tænkningen fysisk – med genstande er lige så ambitiøs, som den er let tilgængelig. Det skal være let at...
af Martin Kongshave | 16. jul 2024
Plakaten er designet som et prompting framework til tekstbaseret prompting. Eleverne får et rolle+mission+format-framework samt vejledning i at bygge scenarier og ramme den helt rette tone. Plakaten kan fungere som en ressource i Fondens for entreprenørskabs Projekt...
af Martin Kongshave | 11. apr 2024
For mange, særligt drenge, gemmer der sig ikke blot en drøm om at blive fodboldspiller, men også om at være en del af en ægte fankultur. Det kan vække stærke følelser og tilhørsforhold at være medskaber af stemningen på et fodboldstadion. Der kan dog også være en...
af Martin Kongshave | 7. apr 2024
I den filosofiske dialog stilles der skarpt på venskab, retfærdighed og fordeling, når eleverne skal hjælpe Kasper, Sofie og Jeppe med at dele chokoladekagen. I den matematiske aktivitet stifter eleverne bekendtskab med den matematiske bager, som har skåret...