Alle ting i verden

Alle ting i verden

‘Alle ting i verden’ er baseret på en leg, som får gang i bentøjet og den kategorielle tænkning, som gerne vil se sammenhænge mellem ting. For eleverne skal blot lægge hånden på en ting, som passer på en beskrivelse, som du læser op. Men den enkle leg er...
Kan man tæmme en ræv?

Kan man tæmme en ræv?

Hvor mange børn har ikke stukket en prøvende hånd ud og prøvet at ae et dyr? Nysgerrigheden og fristelsen ved at komme dyrene nær kan være uimodståelig. Er det mon et dyr der vil tale eller ikke vil tale med mig? Kan jeg gøre noget for at komme det nært? Hvordan ville...
Hvad tabte jeg?

Hvad tabte jeg?

Velkommen til en lyttefilosofisk session, hvor det er legen med ørerne og sjove testmetoder, som måske/måske ikke vinder os sikkerhed, når vi prøver at gætte hvad læreren tabte på gulvet. Du har medbragt en eller flere ting. Og sørme om du ikke taber dem, mens børnene...
Legepladsmysterier fra Monsterskolen 2

Legepladsmysterier fra Monsterskolen 2

Hvad er der sket? Og hvorfor er det sket? Ud fra få og mærkværdige begivenheder, skal klassen prøve at rekonstruere, hvad der dog kan være sket i frikvarteret på Monsterskolen? En Monsterskole, hvor det lige er lidt vildere, lidt mere mærkeligt og magisk end på...
Nissen

Nissen

Tror I ikke på mig? Men jeg er eller helt sikker. Det var altså en nisse? Emma er overbevist om at hun har set en nisse, men klassekammeraterne tror ikke på hende og nisseløjer er vist noget forældre laver. Så hvad skal Emma gøre? Skal hun tale eller tie? Og kan hun...